2015. október 27., kedd

Új szemlélet az oktatásban, Új számonkérési mód ?

Az alábbiakban Nasinszky Ágnesnek, a Speciális Juttatás és Fejlesztés blog írójának egyik cikkét ajánlom figyelmetekbe:


Halottam olyan oktatási és számonkérési módszerről is, amikor 5.osztályos gyerekek úgy írtak földrajz témazárót,hogy a dolgozat kérdéseit ők állították össze otthon, majd a padtársukkal kicserélték, és házi feladatként otthon megoldották. Azalatt is, amikor összeállították a feladatsort, sok mindent megtanultak. Sőt! Alapos tudásra tettek szert ez alatt. Otthon, teljesen egyedül (szülői, testvéri és tankönyvi segítség nélkül), stresszmentes környezetben oldották meg a feladatokat. Köztudott, hogy a félelem, a drukk rontja a teljesítményt. Bár ez a fajta számonkérés, bizalmi alapon áll, de szerintem jó ötlet, megéri. Persze az is fontos az életre való felkészüléshez, hogy megtanuljanak nyilvánosság előtt, bátran beszélni.

 Az Orvosi Egyetemen azt tanítják, hogy az általános iskolás gyerekek 30-40 percet képesek egyhuzamban figyelni, utána minimum ugyanennyit, de inkább 1 óra szünetet kellene tartani ahhoz, hogy újból teljes koncentrálással követhessék az órai tananyagot.
Gondolom, ez nehezen megoldható, de hát, fel kell tennünk a kérdést, mi a fontosabb, mi a lényeg? Minél több információtömeget rájuk zúdítani, vagy -ugyan lassabb tempóban,- de a minőségre figyelni, hogy minél többen, minél maradandóbb tudást szerezzenek.  Tovább a blogra.