2015. november 4., szerda

6 tipp, hogy a reggel ne rémálom legyen



Iskola szünet után nehéz a reggeli felkelés
Minden iskola-szünetben a megszokott rendszer felborul, hiszen nem kell korán kelni, ezáltal az esti lefekvés is alaposan kitolódhat.
Mikor újra közeledik az iskola, a jó szülő próbálja valahogy visszarendezni a családot a megszokott rendbe, de aztán szembesül vele, hogy ez bizony nagyon nehéz dolog. A visszaállás kulcsa, ha újra korán kell kelni, hiszen akkor estére kellően elfárad, hogy időben ágyba lehessen fektetni. 
Egy suli szünet utáni iskolai nap nagyon nehéz, hiszen a késői lefekvés után, bizony nagyon korán kell felkelni. És akkor jön a kérdés, hogy miért vagy ilyen fáradt, hiszen most volt szünet?



A reggel hangulata befolyással van az egész napunkra

A reggeli elkészülődés, indulás, általában nem tartozik kedvenc napszakunkhoz, pedig a reggeli hangulat meghatározhatja az egész napunkat. Ráadásul a hangulatunk a gyermekekre is nagy befolyással vannak. 
Biztosan vannak kivételes családok, ahol a reggel nyugalomba, békébe telik, ahol a család meghitt módon fogyasztja el a reggelit, a kávét, és mosolyogva indulnak a dolgukra (szerintem ilyen csak a filmekben létezik) – na ez a cikk nekik nem szól.
Különösen ahol több gyerek is van, na ott tud érdekes dolgokat produkálni egy reggel! Ide kell besűríteni az öltözködést, reggelit, mosakodást, koncentrálni az egész napos felszerelés meglétére, miközben versenyt futunk az idővel, és még fel sem ébredtünk igazán. Esetleg még a lakás adottságai is korlátoznak, és a fürdőszobánál kell sorban állni. Azt azonban ne feledjük, hogy a gyermeket nagyban befolyásolja a szülők hangulata. 

A szülők hangulata a gyerekre nagy hatással vannak


Íme néhány trükk amivel megelőzhetjük a reggeli stressz kialakulását:

1.     Amit csak tudunk, tegyük meg este, hogy megkönnyítsük a reggeli készülődést: 
·        készítsük ki a ruhákat a gyerekeknek, ha már nagyok akkor vegyük rá, hogy gondolják át, készítsék ki, hogy mibe szeretnének menni (főleg a lányoknál tud problémát okozni a ruhaválasztás a reggeli kapkodásban). Ha a szülő tudja magáról, hogy elveszhet az öltözködés rejtelmeiben, annak is ajánlatos este kikészíteni a másnapi kollekcióját, kiegészítőket.
·        Uzsonnákat, tízóraikat, italokat készítsük el.
·        Bepakolni az iskolatáskába
·        Előkészíteni a másnap szükséges felszereléseket (laptop, tornazsák, edzéscucc, hangszer stb)
·        Ha valamit nem lehet este látótávolságon belülre helyezni (pl. a szendvics a hűtőben), akkor írjunk listát róla. 

2.     Feküdjünk le időben. A gyerekek alvás igényére különösen figyeljünk oda, mert ez kortól függően változik.

3.     Keljünk fel időben: gondoljuk át, hogy mely műveletekhez mennyi időre van
szükségünk és számoljuk így ki, hogy mennyivel az indulás előtt kell felkelni.  
Keljünk fel annyival a gyerekek előtt, hogy el tudjunk készülni. Nehéz úgy intézni a gyerekeket, hogy még mi sem vagyunk készen.

4.     Időben keltsük fel a gyerekeket. Típustól függően, van aki könnyen felkel, de van akinek lefekvéstől függetlenül mindig nagyon nehéz kikelnie az ágyból.
Kisebb gyereknél simogatással, csiklandozással, testi érintéssel segítsünk rá az ébredésre. Néhány kedves szó, bátorítás, ölelés megvidámítja a gyerek napját, és a szülővel való kötődés is erősödik. Nagyobb gyereknél is alkalmazhatunk simogatást, és a kedves ébresztgető, üdvözlő szavakat se spóroljuk meg. Ha tehetjük, töltsünk el néhány percet a gyerek mellett, így jobb, barátságosabb hangulat alakulhat ki reggel a családban.

5.     Indulás előtt alaposan gondoljuk át, hogy mindent megvan-e, és hogy mindent kihúztunk e a konnektorból (hajsűtővas, vasaló). Eléggé rá nyomja a bélyegét a napunkra, ha egész nap azon idegeskedünk, hogy vajon kihúztuk e a vasalót.

6.     Ha autóval megyünk az iskolába, óvodába, számoljunk a reggeli csúcsforgalommal. Kifoghatunk egy buszt, egy tanulóvezetőt, egy vasúti sorompót, és mikor nagyon sietünk, akkor bizony ezek nagy valószínűséggel meg is jelennek az utunk során. 




A fenti felsorolás egy kis előregondolkodásra tud sarkalni bennünket, bár tökéletes recept nincsen. Mindannyian mások vagyunk, más-más vérmérséklettel, így minden tipp nem működik egyformán. 
Érdemes a reggelekre kicsit előkészülni, mert ha rendezett a reggelünk, nem veszekedés, kiabálás és kapkodás jellemzi, attól az egész napunk jól indulhat. Egy ideges légkörű reggel után, néha komoly energiákat kell a lenyugvásra fordítani.
A rendszeres elkéséssel viszont rossz példát mutatunk a gyerekeknek.